Privatlivspolitik

Astria Advokater er som dataansvarlig forpligtet til at beskytte de personoplysninger, vi behandler på  dine vegne. Behandlingen af dine personoplysninger sker i overensstemmelse med gældende lovgivning. Eventuelle spørgsmål vedrørende vores behandling af personoplysninger kan i din sag rettes til advokat på sagen.

Formål med behandling af personoplysninger:

Oprettelse af  klient eller part på sag

  1. Kommunikation med klient eller part på sag

  2. Indhentelse af hvidvaskdokumentation

  3. Udførelse af advokatbistand

Personoplysninger er f.eks.:  Navn – adresse – tlf.nr. – mail – cpr.nr. – pas/kørekort - sundhedskort

Følsomme personoplysninger er f.eks.:  Fagforeningsmedlemsskab - etnisk oprindelse - helbredsoplysninger 

Personoplysninger modtages først og fremmest direkte fra dig, men kan også indhentes fra offentligt tilgængelige registre, sociale medier, myndigheder, sygehus, egen læge, modpart eller andre parter på sagen.

Behandling af personoplysninger kræver hjemmel – f.eks.:

  1. Vi har fået dit samtykke til behandling af personoplysninger.

  2. Behandling er nødvendig for at opfylde krav/forpligtelse fastsat ved lov.

  3. Behandling er nødvendig for at fastlægge og gøre et retskrav gældende.

Hvis behandling af dine personoplysninger sker på grundlag af et samtykke fra dig, kan du trække det tilbage ved henvendelse til advokat Birte Veggerby (bv@astria.dk) eller advokat Iben Lindhardt (il@astria.dk).

Alle medarbejdere ved Astria Advokater er underlagt tavshedspligt i henhold til retsplejelov og de advokatetiske regler. Vi deler derfor kun oplysninger om dig, hvis du har givet samtykke hertil eller vi er forpligtet henhold til lovgivning. Vi kan dele dine oplysninger med følgende:

  1. Modparter og andre parter på din sag.

  2. Offentlige myndigheder (f.eks. Skat eller domstolene)

Vi opbevarer kun dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde formålet med modtagne oplysninger.

Din sag og hertil hørende registrering i vores stamkartotek slettes 10 år efter tidspunkt for afslutning af sag (arkivering). 

Dokumentation som kørekort, pas og sundhedskort slettes 5 år efter transaktion / udlodning.

Der anvendes ikke automatiserede afgørelser til behandling af personoplysninger.

Hvis vi behandler dine personoplysninger, har du ret til følgende:

  1. Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger vi behandler om dig.

  2. Du har ret til at få rettet urigtige oplysninger.

  3. Du har ret til at få slettet dine personlige oplysninger, hvis de ikke længere nødvendige til opfyldelse af formålet.

  4. Du har ret til få behandlingen af din oplysninger begrænset mest muligt og kan gøre indsigelse mod behandling.

Omfang af dine rettigheder vil afhænge af en konkret vurdering. Såfremt du er utilfreds med vores behandling kan klage indgives til Datatilsynet, Borgergade 28, 5. sal, 1300 København K, tlf. 33193299, mail DT@datatilsynet.dk.

Denne persondatapolitik er trådt i kraft den 25. maj 2018 – senest revideret 26. juni 2020.